2023 yılı değerlendirmesi

Öz değerlendirme

2023 yılı farklı türden kitaplar okuma konusunda çok verimli geçti. Ancak okuduğum kitapların belirli bir kısmını yazıya dökebildim. Okuma hedefim otuz kitap iken ben bunun biraz üstünde otuz üç tane kitap okudum. Bunlardan on dört tanesini blog sitemde yorumlayabildim. 2023 yılında üç adet kitap kulübüne devam ettim ve halen de devam etmekteyim. Kitap kulüplerinde seçilen çeşitli türden kitapları okumak yelpazemi genişletti. Ayrıca, kitap arkadaşlarım ile yaptığım yorumlar kitapları biraz daha derinlemesine anlamamı sağladı ve sağlıyor.

Gelelim 2023 yılının kısa bir özetine;

Yorumladığım kitaplar;

2023 yılı içerisinde; Bir tiyatro eseri olan “Romeo ve Juliet“, günümüz dünya klasiklerinden sayılan “Satranç” ve “Koku” gibi kitaplar bulunuyor. Peyami Safa’dan bir otobiyografi kitabı olan “Dokuzuncu Hariciye Koğuşu” Türk edebiyatında önemli bir yer tutuyor.

Uluslararası bir üne sahip Jean-Christophe Grange’den polisiye-gerilim türünde bir kitap olan “Kaiken“, bilimkurgu-fantastik türünde H.G.Wells’ten “Doktor Moreau’nun Adası“, yerli yazarlarımızdan Serkan Karaismailoğlu’ndan bilimsel içerikli ama basit dilli eğlenceli bir kitap olan “Kadın Beyni Erkek Beyni” ve Dünya Klasikleri arasına girmiş olan “Dr. Jekyll ve Bay Hyde” isimli kitapları 2023 yılı içerisinde yorumlamış bulunuyorum.

Dan Brown’dan şahane bir eser olan “İhanet Noktası” blogumda yerini alıyor. Ayrıca, bilimkurgu-fantastik türünde bana göre bir başyapıt olan “Maymunlar Gezegeni“, öykü dalında keyif aldığım Şermin Yaşar’dan “Göçüp Gidenler Koleksiyoncusu“, yaptığı karşılaştırma ile bizleri düşünmeye iten “Göğü Delen Adam” gibi kitapları okuduğum ve yorumladığım için mutluyum. Türk edebiyatından Kemal Tahir ve kitabı “Kelleci Memet” yine blogumda yerini alıyor. En son olarak en sevdiğim yazarlardan olan Amin Maalouf ve kitabı “Yüzüncü Ad” keyifli bir yolculuğa çıkartıyor.

Kitap seçimi hakkında düşüncelerim

2021 yılında yazdığım değerlendirmemde yer alan aşağıdaki satırlar düşünce dünyamı yansıtmaya devam ettiği için burada tekrarlıyorum. Üyesi olduğum kitap kulüplerindeki arkadaşların seçtiği kitapları da okuyarak farklı tür kitapları ve yazarları okumaya devam ediyorum.

Serkan Karaismailoğlu, “Beyinde Ararken Bağırsakta Buldum” isimli kitabında “Ne yersen O’sun” diyor. Ben de bu cümleye canı gönülden katılıyorum ve “Ne okursan O’sun” diye ilave ediyorum. Bu nedenle, okumayı düşündüğüm kitapları öncesinde araştırıyor, hakkında yazılan yorumları okuyor, çekilen kitap tanıtım videolarını izliyor ve en sonunda almaya karar veriyorum. Bu yüzden okuduğum kitaplar için pişmanlık duymuyorum. Bir yandan sevdiğim yazarların kitaplarını okurken diğer taraftan yeni kitaplar keşfetmek için çabalıyorum. Bu çabalarımın karşılığı olarak yazdığım kitap yorumlarımın başkalarına ışık olmasını ümit ediyorum.

Okuduğum kitaplar hakkında düşüncelerim

En çok sevdiğim polisiye, macera-aksiyon ve bilim-kurgu tarzında romanlar okuduğum gibi geçmiş ve yeni dönem Türk ve yabancı yazarların kitaplarını da okuyorum. Kitapsever arkadaşlarımın tavsiye ettiği kitaplara yer veriyorum, böylece farklı yazarları tanıyor, onlara ait kitaplar ile yeni maceralara yelken açıyorum. Sadece okumakla kalmıyorum, kitap kulübünde okuduğumuz ortak kitapları yorumlayarak diğer kitapsever arkadaşlarımın yorumlarına vakıf oluyorum; böylece kitabı okurken dikkat etmediğim, göremediğim veya kaçırdığım kısımları onlar sayesinde tamamlıyorum. Sosyal medya hesaplarımdan ve diğer mecralardan bana yapılan geri dönüşleri değerlendiriyor karşılıklı bilgi alışverişi ile kendime sosyal bir çevre yaratıyorum.

2023 yılında okuyucunun en çok ilgi gösterdiği kitap yorumları

Siz değerli okuyucuların Blog sitemde yer alan yazılar arasında en çok ilgi gösterdiğiniz ilk on kitabı sizlere de bir fikir vermesi açısından sırasıyla paylaşmak istiyorum. Buyurun listeye bir göz atalım;

1- Körlük
2- Dönüşüm
3- Kıskanmak
4- Kardeşimin Hikayesi
5- Kürk Mantolu Madonna
6- Tarihi Hoşçakal Lokantası
7- Kadın Beyni Erkek Beyni
8- Suyu Arayan Adam
9- Kanadı Kırık Kuşlar
10- Anadolu’nun Sırları (Kitabü’l Esrar fi Anatolia)

2023 yılı içerisinde en çok ilgi gören blog yazılarım daha çok geçen senelerde yorumladığım kitaplardan oluşmakla beraber 2023 yılı içerisinde yorumladığım birkaç kitap da yer alıyor.

2023 yılında okuduğum ve beni en çok etkileyen 5 kitap

Okuduğum tüm kitapların bana katkısı farklıdır. Ancak, bazılarını daha fazla beğendiğim doğrudur. 2023 yılında okuduğum ve beni en çok etkileyen 5 kitabı aşağıya bırakıyorum;

1- İhanet Noktası
2- Maymunlar Gezegeni
3- Satranç
4- Göçüp Gidenler Koleksiyoncusu
5- Kadın Beyni Erkek Beyni

Son sözler ve 2024 yılı hedeflerim

2024 yılında kendime elli kitap hedefi koyuyorum. Ve okuduğum kitaplardan en az yarısını yazıya dökebilmeyi hedefliyorum. Bu da ayda en az iki kitap yorumu demek oluyor. Gerek blog sitem hakkında, gerek okuduğum kitaplar hakkında yorumlarınızı, okunmasını önerdiğiniz kitap tavsiyelerinizi her zaman bekliyorum. Tüm kitapseverler için sağlıklı, huzurlu, mutlu, keyifli, bol kitap okumalı ve dolu dolu geçen bir yıl olmasını diliyorum. Saygılar…

2023 yılı değerlendirmesi’ için 2 yanıt

Add yours

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın