2021 yılına kısa bir bakış ve en çok ilgi çeken yorumlarım

Öz değerlendirme

2021 yılı pandemi nedeni ile herkes gibi benim için de zor geçti hem kitap okuma anlamında hem de yaptığım diğer işler anlamında. Yine de başarabildiğim işlerden birisi “dogavekitap” isimli blog sayfamı oluşturarak okuduğum kitapları tanıtmak ve yorumlamak oldu. Gün geçtikçe daha iyi yorumlar yazmak için çabalıyorum. Okumak yorum yazmamı etkilerken yorumlar yazdıkça okumam da gelişiyor. Ayrıca, yorumlarımdan ve kitap tanıtımlarımdan herkes faydalanabiliyor. Yani hem okuyup yorumlayan ben hem yorumlarımı okuyup fikirlerini yorum olarak ifade eden okuyucunun kazandığı bir alan yaratmış olmanın haklı gururunu yaşıyorum.

Yorumladığım kitap türleri

2021 yılında Mart ayında başlayan serüvenim 24 adet kitap yorumu ile tamamlandı. Okuduğum ve yorumladığım kitaplar içerisinde; roman, hikaye, kişisel gelişim, dünya klasiği, kuş ansiklopedisi, anı, polisiye, macera, nobel ödüllü roman, bilimsel roman, sağlık, söyleşi ve kültürel miras olmak üzere çok çeşitli türler mevcut.

Yerli yazarlar

Yerli yazarlarımızdan Reşat Nuri Güntekin, Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Şevket Süreyya Aydemir gibi eski dönem yazarlarımızın ve Osman Aysu, Kemal Sayar, Yaşar Aksoy, Serkan Karaismailoğlu, Kerim Kuvetli ve Ahmet Ümit gibi yeni dönem yazarlarımızın kitaplarının yorumları blog sayfamda yer alıyor. Bunların dışında, İlber Ortaylı ve Vedat Milor gibi kalplerimizde ve düşüncelerimizde yer etmiş değerli insanlar ile yapılan söyleşi tarzındaki kitapların, TRAKUS kuş gözlem ekibinin hazırladığı kuş tanım kitabının yorumları da blog sayfamda yerini almış bulunuyor.

Yabancı yazarlar

Yabancı yazarlardan Fyodor Dostoyevski, Tolstoy, Victor Hugo, Agatha Christie, Trevanian, Ken Grimwood, Jose Saramago, Tess Gerritsen, Fransız kuş bilimci Philippe J.Dubois ve filozof Élise Rousseau gibi yazarların kitaplarının yorumları yine blog sayfamda yer almaktadır.

Kitap seçimi hakkında düşüncelerim

Serkan Karaismailoğlu, “Beyinde Ararken Bağırsakta Buldum” isimli kitabında “Ne yersen O’sun” diyor. Ben de bu cümleye canı gönülden katılıyorum ve “Ne okursan O’sun” diye ilave ediyorum. Bu nedenle, okumayı düşündüğüm kitapları öncesinde araştırıyor, hakkında yazılan yorumları okuyor, çekilen kitap tanıtım videolarını izliyor ve en sonunda almaya karar veriyorum. Bu yüzden okuduğum kitaplar için pişmanlık duymuyorum. Bir yandan sevdiğim yazarların kitaplarını okurken diğer taraftan yeni kitaplar keşfetmek için çabalıyorum. Bu çabalarımın karşılığı olarak yazdığım kitap yorumlarımın başkalarına ışık olmasını ümit ediyorum.

Okuduğum kitaplar hakkında düşüncelerim

Kurgu tarzında olan polisiye, macera-aksiyon, bilim-kurgu gibi romanlar okuduğum gibi gerçekçi olan yaşam öyküleri(anılar), tarih, kültürel miras veya ilgim olan kuşlar başta olmak üzere hayvanlar alemine ait kitapları da okuyorum. Dünya klasiklerine ve Türk klasiklerine düşünce dünyamda yer veriyorum. Bu kadar farklı türü okumak beni yormuyor yormadığı gibi farklı türler farklı bakış açıları kazandırıyor, yeni dünyalara kapı açıyor ve düşünce dünyamı zenginleştiriyor.

2021 yılında okuyucunun en çok ilgi gösterdiği kitap yorumları

Siz değerli okuyucuların en çok ilgi gösterdiği ilk on kitabı sizlere de bir fikir vermesi açısından paylaşmak istiyorum. Tabi ilgi çeken kitaplar, biraz da benim içerisinde bulunduğum kuş gözlem gruplarının etkisi ile kuşlarla ilgili olan kitaplar oldu. Buyurun listeye bir göz atalım;

1- TRAKUS- Türkiye’nin Kuşları
2- Kuşların Felsefesi
3- Anadolu’nun Sırları
4- Beyinde Ararken Bağırsakta Buldum
5- Vatan Yolunda
6- İnsan Neyle Yaşar
7- Hesap Lütfen!
8- Güzel Yazılar Hikayeler 1 ve 2
9- On Küçük Zenci
10- Kediatri: Kedili Tedavi

2021 yılında okuduğum ve beni en çok etkileyen 10 kitap

Okuduğum tüm kitapların bende yeri ayrıdır, her biri ayrı bir deryadır ancak yine de bazı kitaplar öne çıkıyor. 2021 yılında okuduğum ve beni en çok etkileyen 10 kitap şu şekilde;

1- Suyu Arayan Adam
2- Anadolu’nun Sırları
3- Körlük
4- Sil Baştan
5- Beyinde Ararken Bağırsakta Buldum
6- Hesap Lütfen!
7- On Küçük Zenci
8- Bir İdam Mahkumu’nun Son Günü
9- Kuşların Felsefesi
10- Şibumi

Son sözler

Yazımı sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Gerek blog sitem hakkında gerek okuduğum kitaplar hakkında yorumlarınızı, yeni yılda okunmasını tavsiye ettiğiniz kitap tavsiyelerinizi bekliyorum. Herkes için sağlıklı, keyifli, bol kitap okumalı ve dolu dolu geçen bir yıl olmasını diliyorum. Saygılar.

2021 yılına kısa bir bakış ve en çok ilgi çeken yorumlarım’ için 6 yanıt

Add yours

  1. Geçip giden 2021 yılında fikirlerinizi, tavsiyelerinizi ve güzel yorumlarınızı severek takip ettim. Seçimlerinizin çoğu benimde severek takip ettiğim eserler. Okumadıklarımı da en kısa zamanda okuyup yorumlamak istiyorum. Dilerim 2022 yılı bizlere mutluluk, huzur ve güzel bir yaşam getirir. 2022 yılında sizleri ve seçimlerinizi merakla bekliyor olacağım. Şimdiden emeklerinize sağlık. Kahveniz bol, blog yazılarınız ve kitaplarınız dolu dolu olsun…

    Liked by 1 kişi

  2. Elinizde beyninize sağlık. Doğru kitabı seçmek, yeteri kadar okumak için önemli bir etken. Bu nedenle sizin blogunuz gibi blogların bu yolda önemli bir işlevi var.

    Bu nedenle sizi tebrik eder, çalışmalarınızın devamını dilerim. (:

    Liked by 1 kişi

    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Blog yazmaya başladıktan sonra fark ettiğim birşey oldu. En ufak bir yorumun bile insana ne kadar moral verip cesaretlendirdiğini gördüm. Bu yüzden bu değerli yorumunuz için tekrardan çok teşekkür ederim.

      Beğen

  3. 2021 yılına ait bu güzel özeleştiri yazısını okuduğum da “ benim yılım nasıldı ?” Diye insan kendisine minik bir soru soruyor ve cevaplamaya başlıyor.İnsanın kendini bir başkası gibi görüp eleştirmesi genellikle çok zor olan bir durum ama siz bunu çok güzel bir şekilde başarmışsınız bunun için öncelikle sizi tebrik ederim ☺️Blog sayfanız gerçekten çok farklı ve bir çok değişik türü barındıran bir sayfa ama ben sizden birazda dünya klasikleri yorumu bekliyorum hepimizin bildiği ama belkide hiç bir zaman okumadığımız “Kırmızı ve siyah , Budala , beyaz geceler vb “ bunları da sizin kıymetli yorumunuzla tekrar değerlendirmek isterim ☺️2022 yılında daha çok yorum daha çok kitap ve tabiki daha çok fikir paylaşımı yapmayı dört gözle bekliyorum 😊 Ayrıca yazınız da kullandığınız güzel fotoğraf sayfanızın adının hakkını vermiş ☺️

    Liked by 1 kişi

    1. Ben de size güzel yorumunuzdan ötürü çok teşekkür ederim. Övgüler insana daha çok çalışma şevki verdiği gibi eleştiriler de aynı ölçüde beni daha çok çalışmaya sürüklüyor. Dünya klasiklerine daha fazla yer vermeye çalışacağım. İnşallah 2022 kitap okuma açısından daha verimli ve keyifli geçer. Beni geliştirecek ve farklı bakış açısı katacak kitaplara denk gelmek isterim. Teşekkür eder keyifli okumalar dilerim.

      Beğen

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın