Bir Ömür Nasıl Yaşanır?

Zamanda yolculuk mümkün müdür diye bilim adamları kafa patlatadursun, biraz düşündüğümde geleceğe yolculuk olur mu bilemem ama geçmişe yolculuk yapmak ve tecrübelerden faydalanmak işte tam da böyle kitaplarla mümkün oluyor. Bu nedenle bir tarih sever olarak İlber Ortaylı hocamızın 70 yıllık tecrübelerinden faydalanmanın iyi olacağını düşündüm ve kitabı keyifle okudum.

Kitap, İlber hoca ile yapılan bir söyleşiyi içeriyor. Genel olarak, İlber hoca kendisini iyi hissettiği yerlerden, mutlaka gezilip görülmesi gereken tarihi/turistik yerlerden, dinlenilmesi gereken müziklerden, izlenilmesi gereken filmlerden ve okunması gereken kitaplardan bahsediyor. Bu önerilerin öznel bir tarafı olduğu için herkese hitap etmeyebilir ancak not edilesi ve imkan dahilinde uygulanası bir liste olduğunu düşünüyor ve faydalı buluyorum.

İlber hoca ayrıca Türkiye’de Eğitim Sistemi gibi güncel konularda görüşlerini dile getirerek ufuk açıcı bir söyleşiye imza atıyor. Hangi yaşlarda neler yapılması gerektiğini ve nedenlerini açıklayan İlber hoca bize ve bizlerden sonra gelecek nesillere güzel bir tat bırakan bu eseri kazandırmış olduğunu düşünüyorum.

Kitabı keyifle ve hızlı bir şekilde okudum diyebilirim. Kitabın söyleşi şeklinde olması hızlı okunmasına katkı sağlıyor. Ben genel olarak kitabı beğendim, sizlere de okumanızı tavsiye ediyor ve keyifli okumalar diliyorum…

Bir Ömür Nasıl Yaşanır?’ için 8 yanıt

Add yours

    1. Yorum için teşekkürler. Ben bu kitabı okurken; 70 küsür yaşına gelmiş, geçmişi ve günümüzü bilen, farklı ülkelerde tecrübe yaşamış ve tarih alanında söz sahibi olan bir kişinin anılarını, tecrübelerini ve tavsiyelerini okudum. Ben kitabı bu şekilde değerlendirdim. Tabi kitaplar özneldir okuyucuya göre değer kazanır. Değerli yorumunuz için tekrar teşekkürler.

      Beğen

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın